• Email
  • RSS
  • Print

Η Ανοιχτή Επικοινωνία Κάνει τη Διαφορά

Οι εταιρίες που διακρίθηκαν ως οι καλύτεροι εργασιακοί χώροι βασίστηκαν στην ειλικρινή επικοινωνία με το προσωπικό τους.

 

 

Το παρόν άρθρο γράφεται με αφορμή ένα άλλο άρθρο, αυτό της Τζένης Αναγνωστοπούλου, το οποίο δημοσιεύτηκε στο Marketing Week Online. Μιλάει για τις 20 εταιρίες (ελληνικές και πολυεθνικές) οι οποίες διακρίθηκαν στην έρευνα Best Workplaces. Η διάκριση αυτή αφορούσε στις πρακτικές διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού τους (HR) και στην προτεραιότητα που έδωσαν αυτές οι εταιρίες στον ανθρώπινο παράγοντα, δημιουργώντας ένα καλό κι υγειές εργασιακό περιβάλλον το οποίο στηρίζει τους εργαζομένους. Οι εταιρίες αυτές βασίστηκαν στους ανθρώπους τους και στις ικανότητές τους για την επιβίωσή τους.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο της κας Αναγνωστοπούλου, αυτές οι εταιρίες διακρίθηκαν εν μέσω κρίσεως, παρόλο που πολλές ίσως ήταν αναγκασμένες να προβούν σε απολύσεις ή να κάνουν περικοπές σε μισθούς. Όπως ανέφερε κι ο κος Γκανούδης, Γενικός Διευθυντής  του Great Place to Work® Institute Hellas, η αξιολόγηση των εταιριών από τους εργαζομένους τους έδειξε πως δεν έδωσαν τη μεγαλύτερη βαρύτητα στις χρηματικές ανταμοιβές, αλλά στην ανοιχτή επικοινωνία που είχε μαζί τους η ανώτατη διοίκηση, με ευθύτητα, ειλικρίνεια και συνέπεια.

Αυτό θα πρέπει να γίνει κατανοητό από πολλούς εργοδότες οι οποίοι θεωρούν ότι οι υπάλληλοί τους ενδιαφέρονται μόνο για το χρήμα. Σίγουρα είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο δουλεύουν, γιατί είναι θέμα επιβίωσης, αλλά υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του εργαζομένου. Οι ανωτέρω εταιρίες κατάφεραν με την πολιτική τους να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του προσωπικού τους, καθώς και τη δέσμευσή του στην εταιρία και στους στόχους της. Με άλλα λόγια δηλαδή οι εργαζόμενοι θεωρούν την εταιρία στην οποία δουλεύουν, ένα ιδανικό μέρος για να εργάζονται.

Αυτές οι εταιρίες χτίζουν ένα καλό όνομα στην αγορά και γίνονται οι πρώτες επιλογές των υποψηφίων εργαζομένων, οπότε έχουν και τον πρώτο λόγο στην προσέλκυση νέων ταλαντούχων επαγγελματιών, σε όλους τους τομείς, έναντι των ανταγωνιστών. Οι πολιτικές που εφάρμοσαν οι εν λόγω εταιρίες ήταν διάφορες παροχές (χρηματικές και μη), προγράμματα προσωπικής κι επαγγελματικής ανάπτυξης, επιβράβευση της προσπάθειας, ίση μεταχείριση, προώθηση ταλέντων, φροντίδα για τους εργαζομένους και τις οικογένειές τους κ.α.

Ας γίνουν λοιπόν παράδειγμα αυτές οι εταιρίες και στους υπόλοιπους κι ας καταλάβουν κάποια στιγμή πως οι εργαζόμενοι θέλουν να νιώθουν άνθρωποι και να τους φέρονται ανάλογα. Όταν γνωρίζουν πως η εργοδοσία ενδιαφέρεται για την προσωπική τους ανάπτυξη και την ψυχολογική τους ισορροπία, το ανταποδίδουν στην επιχείρηση με την αφοσίωσή τους. Σίγουρα υπάρχουν κι οι εξαιρέσεις, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ανάγκη να νιώθουν ότι κάποιος νοιάζεται γι’ αυτούς και τους προσέχει και δεν αποσκοπούν μόνο στα χρηματικά οφέλη, αλλά χρειάζονται κι άλλου είδους παροχές, καθώς κι αναγνώριση των προσπαθειών τους.

Ερχόμαστε τώρα στο πιο σημαντικό κομμάτι του άρθρου που αναφέρεται στην ειλικρινή επικοινωνία. Αρκετοί εργοδότες έχουν τη λανθασμένη εντύπωση πως δε χρειάζεται οι υπάλληλοί τους να γνωρίζουν το λόγο για τον οποίο παίρνουν κάποιες αποφάσεις ή γιατί εφαρμόζουν κάποιες πολιτικές. Μέγιστο λάθος..!! Αυτή η κρυψίνοια μονάχα φόβο κι ανασφάλεια προκαλεί, γιατί οι άνθρωποι φοβούνται το άγνωστο.

Είναι καλύτερα οι υπάλληλοι να γνωρίζουν και να καταλαβαίνουν γιατί συμβαίνει ό,τι συμβαίνει, αλλιώς ζουν διαρκώς στο σκοτάδι δίχως να γνωρίζουν τι τους επιφυλάσσει το μέλλον κι ούτε καν μπορούν να το φανταστούν, αφού δεν μπορούν να εξηγήσουν το γιατί. Αυτό το ¨σκοτάδι¨ της άγνοιας προκαλεί φόβο κι ο φόβος με τη σειρά του την αρνητική αντίδραση η οποία μεταφράζεται σε αδιαφορία. Η έλλειψη δέσμευσης κι αφοσίωσης, λοιπόν, είναι μια εκδραμάτιση της ανασφάλειας που νιώθει ο εργαζόμενος από την απόκρυψη σημαντικών πληροφοριών.

Όταν οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τα πραγματικά προβλήματα και τις δυσκολίες που περνάει η επιχείρηση, καθώς κι ότι η επιχείρηση τους ανταμείβει όταν τα πράγματα πηγαίνουν καλά, τότε είναι πιο εύκολο να τη στηρίξουν και να νιώσουν ότι όλοι μαζί επωμίζονται το βάρος της εξόδου από μια κρίση. Η ηγεσία με τη σειρά της θα πρέπει να είναι ειλικρινής για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κι όταν τα δύσκολα περάσουν να αναγνωρίσει τη στήριξη των εργαζομένων, προσφέροντάς τους ανταμοιβές, αλλά και κατά τη διάρκεια της κρίσης να μη σταματάει να τους στηρίζει κι εκείνη, αν όχι με χρηματικές με άλλες παροχές.

 

 

Πηγή

Marketing Week Online

http://www.marketingweek.gr/default.asp?pid=9&la=1&cID=1&arId=35877